• Log ind
  • Tilmeld nyhedsmail

Betalingsbetingelser

Vær opmærksom på...

  • Alle fakturaer fra IKA fremsendes elektronisk.
  • Benytter debitor EAN nummer, oplyses dette ved tilmelding/medlemsansøgning.
  • Øvrige fakturaer sendes som pdf fil til den e-mail, der oplyses i forbindelse med tilmelding/ medlemsansøgning.
  • Det er debitors pligt at sørge for at oplyse ændring i EAN nummer/fakturerings e-mail.
  • Dette oplyses pr. mail til ika@slet-dette.ika.dk.

Betaling af medlemskontingent:

  • Betalingsfristen er 14 dage netto fra fakturadato.
  • Ved for sent betaling, fremsendes en påmindelse om betaling pr. mail uden gebyr.
  • Er betalingen ikke registreret 14 dage efter påmindelsesdatoen, pålægges et rykkergebyr på 100,00 dkr. samt et kompensationsgebyr på 310,00 dkr.
  • Er betalingen ikke registreret 14 dage efter rykkerdatoen, vil medlemskabet blive slettet.
  • For at genoprette medlemskabet inden for samme kontingentperiode, skal den tidligere faktura inkl. rykker- og kompensationsgebyr betales.
  • Genoprettes medlemskabet i ny kontingentperiode, betragtes det som et nyt medlemskab, og der skal betales indmeldelsesgebyr.
  • Er der i den periode, der ikke er betalt medlemskontingent for, opnået medlemsrabat på arrangementsdeltagelse, vil der blive fremsendt en faktura på differencen mellem medlemspris og pris for øvrige deltagere.

Betaling af deltagergebyr mv. til IKA arrangementer:

  • Betalingsfristen er 14 dage netto fra fakturadato.
  • Ved for sent betaling, fremsendes en påmindelse om betaling pr. mail uden gebyr.
  • Er betalingen ikke registreret 14 dage efter påmindelsesdatoen, pålægges et rykkergebyr på 100,00 dkr. samt et kompensationsgebyr på 310,00 dkr.
  • Er betalingen ikke registreret 14 dage efter rykkerdatoen, vil det ikke være muligt at deltage i fremtidige IKA arrangementer, før faktura inkl. rykker- og kompensationsgebyr er betalt.

Deltagelse på IKA kurser og arrangementer

  • For IKA- og Netværk Basis-medlemmer er det muligt for en organisation at have lige så mange deltagere med til medlemspris, som der er medlemmer i den pågældende organisation.
  • Deltager der flere personer, end der er medlemskaber, betaler disse ikke-medlemspris for deres deltagelse.
  • Et Netværk+ medlemskab giver adgang for tre deltagere til medlemspris.
  • Dette gælder for deltagelse på alle IKAs arrangementer.
IKA IdeFA
  • Aktivitet
    • Alle aktiviteter
    • IKA Uddannelse
      • IKA Bæredygtige Indkøb
      • IKA College
      • IKA Contract Management i praksis
      • Masterclass i Offentlige Indkøb
    • IKA Dagskurser
    • IKA Webinar og Podcast
    • Konferencer
      • IKA Årskonference
      • IKA Indkøbsjura
      • IKA udbudsjura
    • Netværk
      • Indkøbsnetværk for selvejende
      • IKA Netværk for IT-Udbud
      • Netværk for tilbudsgivere
      • Udbudsretligt Netværk
      • IKA og SKI: Netværksdag for forsyningssektoren
      • Netværk for udbud
      • Netværk for praktikere
    • Generalforsamling
  • Udbudsværktøjer
    • Udbudsskabeloner
    • Juridisk hotline
    • Høringer og publikationer
    • Den gode markedsdialog
  • Videndeling
    • Netværk for praktikere
    • Efterlysninger og vidensdeling
    • Verdens Bedste Indkøber
    • Indkøbsfællesskaber
      • Kommunale indkøbsfællesskaber
      • Selvejende indkøbsfællesskaber
  • Nyheder
    • Nyheder om indkøb og udbud
    • Stillingsopslag
    • Tilmeld nyhedsmail
  • Medlemskab
    • Medlemstyper og -fordele
    • Medlemsliste
    • Bliv medlem
    • Netværk for leverandører
    • Priser og betingelser
  • Om os
    • Om IKA
    • Kontakt
    • Bestyrelsen
    • Udvalg og partnerskaber
    • Generalforsamlinger
  • Log ind
  • Aktivitet
    • Alle aktiviteter
    • IKA Uddannelse
      • IKA Bæredygtige Indkøb
      • IKA College
      • IKA Contract Management i praksis
      • Masterclass i Offentlige Indkøb
    • IKA Dagskurser
    • IKA Webinar og Podcast
    • Konferencer
      • IKA Årskonference
      • IKA Indkøbsjura
      • IKA udbudsjura
    • Netværk
      • Indkøbsnetværk for selvejende
      • IKA Netværk for IT-Udbud
      • Netværk for tilbudsgivere
      • Udbudsretligt Netværk
      • IKA og SKI: Netværksdag for forsyningssektoren
      • Netværk for udbud
      • Netværk for praktikere
    • Generalforsamling
  • Udbudsværktøjer
    • Udbudsskabeloner
    • Juridisk hotline
    • Høringer og publikationer
    • Den gode markedsdialog
  • Videndeling
    • Netværk for praktikere
    • Efterlysninger og vidensdeling
    • Verdens Bedste Indkøber
    • Indkøbsfællesskaber
      • Kommunale indkøbsfællesskaber
      • Selvejende indkøbsfællesskaber
  • Nyheder
    • Nyheder om indkøb og udbud
    • Stillingsopslag
    • Tilmeld nyhedsmail
  • Medlemskab
    • Medlemstyper og -fordele
    • Medlemsliste
    • Bliv medlem
    • Netværk for leverandører
    • Priser og betingelser
  • Om os
    • Om IKA
    • Kontakt
    • Bestyrelsen
    • Udvalg og partnerskaber
    • Generalforsamlinger
  • Log ind

PRESSEMEDDELELSE: Forum for Bæredygtige Indkøb fortsætter fra 2025 med IKA som sekretariat – som sikrer forummets fortsatte eksistens

  • Dato: nov 25,2024
  • Kilde: IKA - Foreningen af Offentlige Indkøbere

Forum for Bæredygtige Indkøb videreføres med IKA (foreningen for offentlige indkøbere) som sekretariat. Miljøstyrelsen stiftede i 2010 Forum for Bæredygtige Indkøb for at fremme samarbejdet omkring miljøbevidste og ansvarlige indkøb mellem offentlige og private organisationer. På grund af opgavebortfald i Miljøstyrelsen er det besluttet, at Miljøstyrelsen skal afvikle sekretariatsbetjeningen af forummet. Men med IKAs engagement sikres forummets fortsatte eksistens.

Fra januar 2025 vil Forum for Bæredygtige Indkøb blive drevet som en selvstændig enhed under IKAs sekretariat. Dette samarbejde betyder, at forummet fortsat vil være et centralt netværk for både offentlige og private aktører, der ønsker at fremme miljøbevidste og ansvarlige indkøb. Den nuværende styregruppe bestående af i alt 18 medlemmer fra både private og offentlige organisationer vil dermed fortsætte deres arbejde med at synliggøre fordelene ved bæredygtige indkøb for samfundet, virksomheder og organisationer.

 

Nuværende aktiviteter fortsættes

Forum for Bæredygtige Indkøb vil fortsætte med at være et non-profit netværkssamarbejde mellem organisationer på tværs af brancher og sektorer. IKAs rolle bliver at bibeholde, planlægge og afvikle de nuværende aktiviteter såsom netværksmøder, webinarer samt udsendelse af nyheder fra forummet. Rikke Dreyer, den nuværende forperson for Forum for Bæredygtige Indkøb mener, at IKA er de rette til at drive sekretariatet:

”Jeg er meget glad for, at IKA har besluttet at overtage ansvaret for driften af Forum for Bæredygtige Indkøb. Det er vigtigt, at arbejdet med at fremme mere bæredygtigt indkøb fortsætter, og jeg ser frem til et styrket samarbejde, hvor IKAs indsigt i offentlige indkøbsprocesser vil bidrage til at videreudvikle og forankre bæredygtige løsninger i hele den offentlige sektor.”

 

Dagsordenen er vigtigere end nogensinde før

Forum for Bæredygtige Indkøb har eksisteret siden 2010 og arbejdet med at fremme bæredygtige og ansvarlige indkøb af varer og ydelser blandt professionelle indkøbere i både private og offentlige organisationer, synes vigtigere end nogensinde før.

Hos Dansk Industri er det også et vigtigt fokusområde, og derfor er Seniorchefkonsulent hos Dansk Industri, Felix Dalker glad for, at arbejdet i forummet kan fortsætte:

”Alt imens den grønne trepart for landbruget stjæler overskrifterne, listes koordineringen af det grønne offentlige indkøb ud af regeringens bagdør. Det er selvom det offentlige indkøb fylder 1/6-del af Danmarks BNP og har et kæmpestort aftryk på klima og natur. I Dansk Industri kæmper vi for et modigere og et langt mere ambitiøst offentligt marked, som i højere grad vil efterspørge virksomhedernes grønne og cirkulære løsninger. Derfor er vi også rigtig glade for, at IKA sammen med os i styregruppen vil forsøge at gribe opgaven. Arbejdet med den grønne offentlige efterspørgsel er på alle mulige måder vigtigt og må ikke ignoreres.”

 

IKA afvikler også Forum for Bæredygtige Indkøbs årskonference

Ud over det løbende sekretariatsarbejde, vil IKA derudover varetage afviklingen af årskonferencen, som afholdes for cirka 100-150 deltagere. Dette stemmer godt overens med mange af IKA’s nuværende aktiviteter, hvor de normalvis planlægger og afvikler mere mange kurser og konferencer i løbet af et år. Charlotte Sander Vejlgaard, sekretariatsleder i IKA og medlem af forummet ser det derfor som en oplagt opgave for IKA:

 

”Det betyder meget for os, at vi kan fortsætte det vigtige arbejde i Forum for Bæredygtige Indkøb. At vi kan vidensdele og dele erfaringer på tværs af brancher og organisationer inden for bæredygtigt indkøb er utroligt givende, og derfor ser vi det som en vigtig opgave, at netværket består. Derudover ligger det i IKAs DNA, at vi skal vidensdele og fremme dialog mellem offentlige og private aktører, så derfor er det en oplagt opgave for os at overtage sekretariatsbetjeningen. At vi ydermere kan sørge for, at den populære årskonference fortsat afvikles, er meget positivt for hele branchen, mener jeg.”

 

Miljøstyrelsen glæder sig over videreførelsen

 

Sekretariatsbetjeningen overtages fra januar 2025, og styregruppen fortsætter i sin nuværende form. Møderne vil blive drevet af styregruppen selv, ligesom det er tilfældet med IKAs eksisterende netværk. Hjemmesiden denansvarligeindkober.dk/forum vil fortsætte med at være platform for forummet Citat fra Miljøstyrelsen:

 

"Fra 2025 skal Miljøstyrelsen ikke længere sekretariatsbetjene Forum for Bæredygtige Indkøb og relaterede opgaver som følge af regeringens plan om opgavebortfald. Partnerne har ønsket, at Forum forsætter, og vi er derfor glade for at kunne sende stafetten trygt videre til netværket og IKA, hvor et godt samarbejde på tværs allerede er etableret,” fortæller Katrine Louise Rafn, Kontorchef Cirkulær Omstilling, Miljøstyrelsen, og tilføjer:

 

”Grønne indkøb er fortsat en vigtig dagsorden, og derfor opretholdes hjemmesiden Den Ansvarlige Indkøber, hvor IKA også netop er indtrådt som en del af partnerkredsen, som foruden Miljøstyrelsen består af Erhvervsstyrelsen og KL. "

 

For yderligere oplysninger, kontakt:

 

Charlotte Sander

Sekretariatsleder hos IKA

charlotte@slet-dette.ika.dk

6160 6069

 

<- Tilbage til oversigt

IKA

Haslegårdsvej 8-12
DK - 8210 Aarhus V

E-mail: ika@slet-dette.ika.dk
CVR nr.: 26402530

Kontakt os
Betalingsbetingelser
Persondatapolitik
Cookiedeklaration

Kontakt os

Her bor vi

Hvem er IKA?

IKA er en forening af offentlige indkøbere og blev stiftet i 1985. IKA består af en valgt bestyrelse og et ansat sekretariat.

Foreningens medlemmer repræsenteres bredt af kommuner, regioner, selvejende og ministerielle institutioner, forsyningsselskaber, boligselskaber samt statslige instanser. Alle, der er udbudspligtige, kan blive medlem af IKA.

IKA driver også et leverandørnetværk for leverandører/tilbudsgivere til det offentlige.

×Close