• Log ind
  • Tilmeld nyhedsmail

Betalingsbetingelser

Vær opmærksom på...

  • Alle fakturaer fra IKA fremsendes elektronisk.
  • Benytter debitor EAN nummer, oplyses dette ved tilmelding/medlemsansøgning.
  • Øvrige fakturaer sendes som pdf fil til den e-mail, der oplyses i forbindelse med tilmelding/ medlemsansøgning.
  • Det er debitors pligt at sørge for at oplyse ændring i EAN nummer/fakturerings e-mail.
  • Dette oplyses pr. mail til ika@slet-dette.ika.dk.

Betaling af medlemskontingent:

  • Betalingsfristen er 14 dage netto fra fakturadato.
  • Ved for sent betaling, fremsendes en påmindelse om betaling pr. mail uden gebyr.
  • Er betalingen ikke registreret 14 dage efter påmindelsesdatoen, pålægges et rykkergebyr på 100,00 dkr. samt et kompensationsgebyr på 310,00 dkr.
  • Er betalingen ikke registreret 14 dage efter rykkerdatoen, vil medlemskabet blive slettet.
  • For at genoprette medlemskabet inden for samme kontingentperiode, skal den tidligere faktura inkl. rykker- og kompensationsgebyr betales.
  • Genoprettes medlemskabet i ny kontingentperiode, betragtes det som et nyt medlemskab, og der skal betales indmeldelsesgebyr.
  • Er der i den periode, der ikke er betalt medlemskontingent for, opnået medlemsrabat på arrangementsdeltagelse, vil der blive fremsendt en faktura på differencen mellem medlemspris og pris for øvrige deltagere.

Betaling af deltagergebyr mv. til IKA arrangementer:

  • Betalingsfristen er 14 dage netto fra fakturadato.
  • Ved for sent betaling, fremsendes en påmindelse om betaling pr. mail uden gebyr.
  • Er betalingen ikke registreret 14 dage efter påmindelsesdatoen, pålægges et rykkergebyr på 100,00 dkr. samt et kompensationsgebyr på 310,00 dkr.
  • Er betalingen ikke registreret 14 dage efter rykkerdatoen, vil det ikke være muligt at deltage i fremtidige IKA arrangementer, før faktura inkl. rykker- og kompensationsgebyr er betalt.

Deltagelse på IKA kurser og arrangementer

  • For IKA- og Netværk Basis-medlemmer er det muligt for en organisation at have lige så mange deltagere med til medlemspris, som der er medlemmer i den pågældende organisation.
  • Deltager der flere personer, end der er medlemskaber, betaler disse ikke-medlemspris for deres deltagelse.
  • Et Netværk+ medlemskab giver adgang for tre deltagere til medlemspris.
  • Dette gælder for deltagelse på alle IKAs arrangementer.
IKA IdeFA
  • Aktivitet
    • Alle aktiviteter
    • IKA Uddannelse
      • IKA Bæredygtige Indkøb
      • IKA College
      • IKA Contract Management i praksis
      • Masterclass i Offentlige Indkøb
    • IKA Dagskurser
    • IKA Webinar og Podcast
    • Konferencer
      • IKA Årskonference
      • IKA Indkøbsjura
      • IKA udbudsjura
    • Netværk
      • Indkøbsnetværk for selvejende
      • IKA Netværk for IT-Udbud
      • Netværk for tilbudsgivere
      • Udbudsretligt Netværk
      • IKA og SKI: Netværksdag for forsyningssektoren
      • Netværk for udbud
      • Netværk for praktikere
    • Generalforsamling
  • Udbudsværktøjer
    • Udbudsskabeloner
    • Juridisk hotline
    • Høringer og publikationer
    • Den gode markedsdialog
  • Videndeling
    • Netværk for praktikere
    • Efterlysninger og vidensdeling
    • Verdens Bedste Indkøber
    • Indkøbsfællesskaber
      • Kommunale indkøbsfællesskaber
      • Selvejende indkøbsfællesskaber
  • Nyheder
    • Nyheder om indkøb og udbud
    • Stillingsopslag
    • Tilmeld nyhedsmail
  • Medlemskab
    • Medlemstyper og -fordele
    • Medlemsliste
    • Bliv medlem
    • Netværk for leverandører
    • Priser og betingelser
  • Om os
    • Om IKA
    • Kontakt
    • Bestyrelsen
    • Udvalg og partnerskaber
    • Generalforsamlinger
  • Log ind
  • Aktivitet
    • Alle aktiviteter
    • IKA Uddannelse
      • IKA Bæredygtige Indkøb
      • IKA College
      • IKA Contract Management i praksis
      • Masterclass i Offentlige Indkøb
    • IKA Dagskurser
    • IKA Webinar og Podcast
    • Konferencer
      • IKA Årskonference
      • IKA Indkøbsjura
      • IKA udbudsjura
    • Netværk
      • Indkøbsnetværk for selvejende
      • IKA Netværk for IT-Udbud
      • Netværk for tilbudsgivere
      • Udbudsretligt Netværk
      • IKA og SKI: Netværksdag for forsyningssektoren
      • Netværk for udbud
      • Netværk for praktikere
    • Generalforsamling
  • Udbudsværktøjer
    • Udbudsskabeloner
    • Juridisk hotline
    • Høringer og publikationer
    • Den gode markedsdialog
  • Videndeling
    • Netværk for praktikere
    • Efterlysninger og vidensdeling
    • Verdens Bedste Indkøber
    • Indkøbsfællesskaber
      • Kommunale indkøbsfællesskaber
      • Selvejende indkøbsfællesskaber
  • Nyheder
    • Nyheder om indkøb og udbud
    • Stillingsopslag
    • Tilmeld nyhedsmail
  • Medlemskab
    • Medlemstyper og -fordele
    • Medlemsliste
    • Bliv medlem
    • Netværk for leverandører
    • Priser og betingelser
  • Om os
    • Om IKA
    • Kontakt
    • Bestyrelsen
    • Udvalg og partnerskaber
    • Generalforsamlinger
  • Log ind

Nye regler om pålidelighedsvurderinger

  • Dato: jan 07,2025
  • Kilde: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen

Siden 1. januar 2023 har offentlige ordregivere været forpligtet til at indhente en vejledende udtalelse fra Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen om udelukkede virksomheders pålidelighed. Denne pligt til at indhente en vejledende udtalelse er bortfaldet pr. 1. januar 2025, og ordregivere skal nu selvstændigt foretage vurderingen af virksomheders dokumentation for pålidelighed.

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen har derfor offentliggjort en opdateret version af Vejledning om vurdering af pålidelighed. Vejledningen gennemgår processen for pålidelighedsvurderingen, herunder ordregivers og virksomheders rolle og ansvar i forbindelse med vurderingen af virksomheders pålidelighed.

De enkelte kapitler kan læses og benyttes hver for sig alt efter vejledningsbehov, og den henvender sig både til ordregivere og virksomheder.


Se vejledning om vurdering af pålidelighed


Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen har også opdateret det øvrige materiale på kfst.dk vedrørende pålidelighed, herunder ofte stillede spørgsmål og skemaer til brug for virksomheder der skal dokumentere pålidelighed. Derudover har Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen udarbejdet to skabeloner, som ordregiver kan vælge at benytte, når de skal vurdere en virksomheds pålidelighed. Skabelonerne er inspireret af Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens egne vejledende udtalelser udarbejdet i perioden 1. januar 2023 til 31. december 2024.


Se Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens materiale vedrørende vurdering af pålidelighed

 

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen afholder den 9. januar et dialogmøde om pålidelighedsvurderinger i styrelsens lokaler i Valby.

Dialogmødet er gratis, men kræver tilmelding. Tilmelding kan ske til Hanne Colberg på HC@slet-dette.kfst.dk senest den 7. januar 2025. For dem, der ikke har mulighed for at deltage i det fysiske dialogmøde, vil der blive afholdt et webinar den 23. januar kl. 9-10. Info om dette vil blive annonceret senere.

 

<- Tilbage til oversigt

IKA

Haslegårdsvej 8-12
DK - 8210 Aarhus V

E-mail: ika@slet-dette.ika.dk
CVR nr.: 26402530

Kontakt os
Betalingsbetingelser
Persondatapolitik
Cookiedeklaration

Kontakt os

Her bor vi

Hvem er IKA?

IKA er en forening af offentlige indkøbere og blev stiftet i 1985. IKA består af en valgt bestyrelse og et ansat sekretariat.

Foreningens medlemmer repræsenteres bredt af kommuner, regioner, selvejende og ministerielle institutioner, forsyningsselskaber, boligselskaber samt statslige instanser. Alle, der er udbudspligtige, kan blive medlem af IKA.

IKA driver også et leverandørnetværk for leverandører/tilbudsgivere til det offentlige.

×Close